dikter till den underbarste... <3

Du finns i mitt hjärta
långt där inne
du ger mig både glädje och smärta
men du lever föralltid kvar
i mitt minne
jag kommer aldrig att glömma
hur du skrattade och log
ett hjärta kan man inte tömma
och när du lämnade mig
kändes som jag dog
du lever föralltid kvar långt där inne
fast du inte lämnade några svar
kommer jag alltid att älska dig.

 

 





Lugn är natten, mörk och kall
på himlen ser jag ett stjärnfall
Så vill jag oxå falla och dö
försvinna ljudlöst i ett täcke av snö

Döden är vacker, döden är söt
tänk att den ditt liv i sig slöt
Nu kan du verkligen njuta
ditt liv fick äntligen sluta



Jag ville ge dig livet.
Jag ville dig bara gott.
Fast jag tog dig förgivet,
det har jag nu förstått.

All smärta som jag gett dig?
och alla onda ord?
Jag saknar dig här brevid mig,
högst på denna jord.

Jag hann inte säga "hej då",
det är så otroligt svårt att förstå.
Jag hoppas du ser hur jag gråter,
och att du från himlen ler och förlåter.


Hon, var kvinnan som gett mig livet.
Hon, som är så lätt att ta för givet.
Hon, som är var där för mig vad som än hände och vad jag än gjorde.
Hur elak jag än var och hur mycket jag än förstörde.
Hon, som skulle följa dig genom livet, tills du växer upp och blir stor,
Jag pratar förståss om alls våran kära mor.
Livet utan henne skulle aldrig bli det samma,
jag skulle aldrig kunna klara mig utan min mamma.
Min mamma, har funnits där så länge jag kan minnas,
Och vore det inte för henne, skulle jag inte ens finnas.
Det finns så mycket man borde tacka henne för,
Och visa sin uppskattning för allt hon gör.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0