Lite dikter!!

Jag sover, jag drömmer, jag drömmer så fint.


Önskar drömmen var för evigt.


Vill ej vakna ur denna sköna dröm.
I Verkligeheten vill jag bara försvinna,
i verkligheten är jag vilsen och ledsen.
Men i min dröm som jag drömmer varje natt är jag lycklig, glad och känner mig hemma.
I min dröm är det jag som bestämmer, alla gör som jag vill.
I verkligheten är det jag som lyder.
Därför vill jag aldrig vakna ur min sköna dröm.

Jag längtar dit.
När jag kommer dit slipper jag alla människor jag vill slippa.
Det kommer bli så skönt att flytta dit.
Kan knappt bärja mig.
Visst jag kommer sakna vissa saker där jag bor.
Men det är inte mycket
Åh vad jag längtar dit.

Men tack för att du funnits i mitt liv när jag gav upp totalt.
Tack för att du fanns och hjälpte mig stå rakt.
Men nu orkar jag inge mer, mitt liv sitter på spel.
jag gör bara fel.
Jag har alltid velat att det ska gå bra, men nu slutar jag försöka det blir endå aldrig bra.
Alltid haft en dröm om att någongång må bra, men nu vart det inte så, ja ska lova mig själv att den drömmen nå, med eran hjälp kan den slå in.
Jag hoppas att det här inte är mitt hejdå.

Något som gör ont


något som skär
något som gör ont
jag vet inte vad det är
törs inte fråga
att ständigt se
att hoppet bleknar
mer och mer
att ständigt krypa in
i det mörkaste hål
fälla den tår ingen får se
och sakta viska till sig själv
"jag orkar inte mer.."


Kommentarer
Postat av: DONKEN

2010-01-07 @ 23:27:50
URL: http://donkens.blogg.se/
Postat av: DONKEN

vad fint skrivet... ledsamt o så, men mycket vackert. kram å puss pårrej.

2010-01-07 @ 23:28:15
URL: http://donkens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0